Welkom op de See & Smile website

Persbericht vrijwilligersgroep Beveren-leie

De Haïti’s uit Beveren-leie staan er terug om een goed doel te helpen. Move for VZW See and Smile.

Het is van 2010 geleden dat wij, Chantal Dejaegere, Claudine Denoulet, Eveline Mailliard, Gudrun Debrabandere, Linda Vervaeke, Marijke Dejaegere, Marleen Deman, Nathalie Vandenberghe en Véronique Vander- hasselt

de fameuze benefietfuif organiseerden “Move for Haiti”. De 10.000 euro opbrengst die we toen persoonlijk in Leuven konden schenken aan de Zusters Paridaens werden goed besteed in Haiti. Een school werd  heropgebouwd en personeel werd opgeleid. Tijd voor een nieuwe actie vinden we !

Dit keer gaan we de VZW “SEE &  SMILE” uit Kortrijk helpen en steunen. Dit is een groepering van Belgische oogchirurgen, plastisch-reconstructieve chirurgen, anesthesisten,

tandartsen, optiekers en verpleegkundigen die op vrijwillige basis humanitaire missies in derde wereld landen gaan vervullen.

Katarakt opereren, correcties van gespleten lip en verhemelte zijn enkele hoofdactiviteiten. Begin maart 2014 gaan Claudine, Véronique en Eveline mee als vrijwilligers met de VZW op missie naar Uganda. Wij zullen patiënten begeleiden en helpen bij oogoperaties. Niet alleen daar, maar ook hier kunnen we helpen en steunen. Daarom hebben we verschillende acties op touw gezet.

Verzamel oude brillen en breng die binnen bij Optiek Boury, Liebaardstraat 274 te Beveren-Leie of bij iemand hierboven vermeld. Uw oude brillen worden daar opnieuw gebruikt! Bedankt aan alle instellingen, verenigingen en scholen die helpen inzamelen! Bruno Descamps

(Lamett Europe) opende zijn deuren om onze publicatiefoto’s in zijn showroom te nemen. Voor je hulp en steun, bedankt !

Bezoek ons “Schaats-in for Uganda”ter ondersteuning voor  MUSIC FOR LIFE aan de ijspiste te Waregem (domein Baron Casier) op 17 dec(van 16.00-21.00) en op 24 dec (11.00-16.00).

Op 19 dec. “Tafelen for Uganda” in restaurant de Paerdestal in Beveren-leie om 18.30 en om 20.30, de plaatsen zijn hiervoor reeds beperkt. Met dank aan Dirk Desmedt die dit voor ons mogelijk maakt.

Er staat ook een Afrikaanse kookworkshop in La Bocca op ons programma, alvast bedankt Rik Steeland voor je medewerking (januari).

Een spetterende Uganda-fuif op vrijdag 7 febr. mag ook niet ontbreken. Dank je wel Bart Vandenberghe om het jeugdcentrum in Waregem voor ons open te stellen.

Er zijn ook mooie post- en wenskaarten voor het eindejaar bij ons te koop, met foto’s genomen tijdens de missies.

Natuurlijk is financiële steun ook welkom, stort je gift of donatie op

BE 30 6451 2772 7211 BIC JVBABE22 – VZW SEE & SMILE. Vermelding donatie See & Smile + je naam.

Alvast bedankt voor jullie begrip en steun, we geloven dat wij, net zoals in 2010 op jullie kunnen rekenen!

Het Uganda-See&Smile team.